Makelaardij

Specialisme voegt toe. Door de jarenlange ervaring in deze branche weet ik dat er geen branche meer onderhevig is aan de markt dan deze. Pieken en dalen, in werkzaamheden en tijd. 

 

backoffice (binnendienst) voor even

Je rent van hot naar her. Je agenda zit propvol, voor telefoon of andere zaken is nauwelijks tijd. Nieuwe woningen aanmelden, opnames uitwerken, taxaties invullen, bezichtigingen plannen. Wanneer ga je dat allemaal doen?

Soms mis je (tijdelijk) een collega op kantoor of je ploetert in je eentje en bent toe aan wat extra ondersteuning op de achtergrond. Misschien niet structureel maar gewoon, wanneer jíj het nodig hebt. 

Je kunt mij bellen, mailen, appen om ad hoc even in te springen. Voor een koopakte die nog voor het weekend eruit moet of een woning nog even snel online. Ik werk rechtstreeks in jouw CRM pakket: Realworks, Kolibri of Skarabee.  Move dossiers vullen, bezichtigingen plannen of gewoon wat tips en ondersteuning in hoe je efficiënter kunt werken in je eentje. Er zijn er jou al velen voor gegaan die maar wát blij waren met mijn advies. 

Niet meteen in het diepe springen? Eerst even kijken ‘wat bedoelt ze nou precies’? Schrijf je dan in voor mijn nieuwsbrief. Dan ontvang je – helemaal gratis – elke maand wat simpele tips. Aan praktisch advies hoeft niet altíjd een prijskaartje te hangen toch?

 

 

Het plannen van je agenda('s)

Dat er veel afspraken plaatsvinden op een dag is duidelijk. Maar dat er soms ook tijd verloren gaat is vervelend. Efficient plannen is fijn. Reistijd voor en na uiteraard ook. Het organiseren van de agenda is ook een vak. Een beluurtje, een uitwerkuurtje, een ‘niet storen’ momentje. Nieuw voor veel ondernemers maar oh zo effectief!

Het verwerken van je mailbox(en)

Een hele lading aan berichten als je ‘s morgens je mailbox opent. Zucht … is het belangrijk? Je hebt al snel je eerste afspraak dus echt tijd voor een selectie is er niet. Fijn als iemand anders door de waslijst loopt en ordent wat nog moet en wat niet.

Het uitwerken van rapporten, offertes, koopaktes etc.

Woningopnames, aan- en/of verkoopoffertes, koopaktes, huurovereenkomsten. Het kan allemaal. Toch fijn dat je deze nog even snel uit kunt zetten en ‘s morgens vóór je afspraak in je mailbox vindt.

Het (na) bellen van kopers en verkopers

Na elke afspraak volgt een reactie. Tenminste, daar gaan we vaak vanuit. Maar hoe vaak komt het voor dat een kandidaat niets meer laat horen na een bezichtiging? Toch maar even nabellen dan. Iets waar vaak weinig tijd voor is. Tevens kan deze klant een potentiele kandidaat voor een ándere woning zijn. Daar moet je dus even tijd insteken …

Het opmaken van (verkoop)brochures

De binnendienst loopt over. Is het niet van de telefoon dan wel van het plannen van afspraken. Clusteren per adres, open dagen organiseren. Het is een roerige markt. De aanmelding van de woning heeft prioriteit. Maar wie heeft er tijd voor die brochure?

Aankoopbegeleiding (ook expats)

Ik zoek het aanbod – jij gaat erheen!

In onze steden hebben we binnen de makelaardij dagelijks te maken met zgn. expats. Werknemers van buiten Nederland die – al dan niet tijdelijk – worden aangesteld bij een Nederlands bedrijf.  Voor hen zoek ik dagelijks naar passend aanbod via Funda, Instagram maar ook rechtstreeks via warme contacten met collega makelaars. Het doel is om vóór de markt uit aanbod te vinden wat aansluit bij de wensen van je klant(en). Een tijdrovende uitdaging in de huidige woningmarkt! 

Het bijhouden van Social Media pagina's

In rustigere tijden is de Facebookpagina niet de grootste klus op kantoor. Maar wanneer de afspraken je om de oren vliegen, schiet het posten van berichten er bij in. Even een bord plaatsen, een felicitatie overbrengen, gebak van een tevreden klant of gewoon een ‘start van de dag’- quote. Statistieken zijn fijn om te weten wat het bereik is van je posts. Echt iets voor een virtual assistant. 

Kantoor Cirkl-proof inrichten

Op dit moment wordt er een uniek nieuw platform gelanceerd. Cirkl.nl! Met uniek woningaanbod op de Nederlandse woningmarkt. Cirkl is een uniek platform waar kopers en verkopers elkaar ontmoeten. Dit platform biedt kopers woningaanbod wat nergens anders is te zien.  

De woningen op dit platform worden aangeboden door zoekers in de markt die tevens verkoper zijn. Via de makelaar in hun eigen regio kunnen zij zich gratis inschrijven om dit aanbod te kunnen zien. 

Voor makelaars die graag wat extra ondersteuning willen om óók via dit platform te kunnen werken, bied ik mijn kennis en kunde aan om je kantoor Cirkl-proof te maken. Meer informatie?  www.cirkl.nl 

 

In 3 maanden je eigen backoffice!

Als je mij dan vraagt: 'wat vind je het allerleukste om te doen'? Dan is dat beslist het inrichten van een compleet nieuwe backoffice. Makelaarskantoren starten vaak als eenmanszaak. Letterlijk zonder personeel. De makelaar is ondernemer, adviseur, binnendienst, ict-er en interieurverzorger in één. Je wilt toch eerst even genoeg verdienen vóórdat je iemand aan gaat nemen. De tussenstap tussen wel of geen personeel, die stap dat ben ik!

Ik word ingehuurd (ad hoc, tijdelijk, op afroep of voor een vaste termijn) om binnendiensttaken over te nemen. De makelaars die hiervoor kiezen en zelf nog géén backoffice hebben, slaken vaak een zucht van verlichting. Want tjee (!)  wat hebben ze úren gemaakt en wat zijn ze lang doorgegaan op deze manier. Ze zijn kapot, op en aan het eind van hun latijn. 

Ik start met een x-aantal binnendiensturen gewoon vanuit mijn eigen kantoor. Afhankelijk van de grootte van jouw kantoor kan ik vaak met 10 uur per week (of een strippenkaart voor een x-aantal uren) voorruit. Ik neem je mailbox over, plan je afspraken in (ja met de juiste reistijd ook) en ik zorg dat je de handen een beetje vrij krijgt. 

Vervolgens maken we een plan:

 • is er al een CRM pakket of werk je vanuit je zakagenda

• moeten we een vaste procedure gaan opstarten zodat er altijd op dezelfde manier wordt gewerkt (met het oog op personeel)

• inrichten of optimaliseren van je branchegerichte CRM pakket

• automatiseren van e-mails en documenten

• optioneel : work-flows aanmaken

 

Het resultaat is dat je binnen 3 maanden werkt in een perfect aansluitend CRM pakket voor de makelaardij. Dat je omzet enorm is gegroeid doordat je meer tijd overhad om 'buiten' zaken te doen én je bent toe aan een eigen binnendienst. Daar heb je nu financieel ook ineens de ruimte voor. Win-win, ik zeg mission complete!

 

 

Mijn klanten zijn o.a. aangesloten bij: